Інформація для учнів та батьків
Як сформувати історичне поняття
- Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі його суттєві ознаки.
- Виділіть істотні ознаки явища.
- Визначте термін, що закріплює дане поняття.
- Випишіть значення терміна зі словника.
- Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.
- Виробіть уміння оперувати новим поняттям, застосовувати його для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.
Витяг із короткого словника понять
Абсолютизм— необмежена монархія.
Авангард — 1. Частина військ (або флоту), що рухається попереду головних сил. 2. Найсвідоміша, найпередовіша частина певної суспільної групи, що веде за собою інші суспільні групи.
Автономія(з грец. аutonomiа – незалежність) — право держави на власну внутрішню і зовнішню політику під контролем іншої держави.
Агіографія (з грец. аrіос— святий) — складова церковно-історичної літератури, зосереджена на описанні життя святих.
Адмірал — військове звання вищого командного складу військово-морського флоту, а також особа.
Амуніція — сукупність речей (крім одягу і зброї), що становлять спорядження військовослужбовця, а також спорядження коня.
Аристократія (з грец. аristokratia— влада найкращих, найзначніших) — влада привілейованої знатної меншості, що турбується суспільним благом.
Артикул(від латин, аrtikulis— розділ) — стаття, розділ чи параграф закону, договору.
Артилерія — вогнепальна колективна зброя, гармати різних конструкцій, що вражає противника з великої відстані.
Як аналізувати історичну подію
- Коли відбулася дана подія?
- Назвіть територію чи країну, в якій вона відбулася?
- Які історичні обставини зумовили її?
- Який розвиток вона отримала надалі?
- Які соціальні верстви (групи) були основними учасниками події?
- Роль у події історичної особи (якщо така була)?
- Який слід залишила в історії регіону, країни, світу?
- Подія була випадковою чи закономірним явищем?
- Як би повелися ви за таких умов?
- Ваша оцінка події.
Оцінка діяльності історичної особи
- Про кого йде мова? Ким він (вона) були?
- Чому його (її) вважають історичною особою? Що ви вважаєте головним результатом його (її) діяльності?
- Якими засобами він (вона) досягли своєї мети? Чи схвалюєте ви ці засоби?
- Які риси характеру допомогли, а які — заважали йому (їй) досягти результатів?
- Чи могли ці результати бути досягнуті без його участі та іншими засобами?
- Як результати його діяльності змінили життя людей? Чого більше позитивного чи негативного вбачаєте в цих результатах?
Як правильно готувати реферат
- Оберіть й чітко сформулюйте тему реферату.
- Доберіть джерела інформації за обраною темою.
- Складіть план реферату.
- Опрацюйте дану тему за дібраними джерелами, складіть тези.
- 5. Напишіть чорновий варіант реферату, дотримуючись вимог до роботи.
- Ретельно перевірте чернетку, доповнюючи її новими матеріалами.
- Напишіть реферат у чистовому варіанті та проілюструйте його.
Вимоги до реферату
- Науковість тексту.
- Доцільність вживання наукової термінології.
- Чіткість плану.
- Завершеність та взаємозв’язок кожного з пунктів плану.
- Наявність у кожному з питань висновків.
- Дотримання структури реферату, а саме:
а) вступна частина, яка має містити:
-
- мотивацію вибору даної теми;
- означення актуальності проблеми;
- деякі питання історіографії (які дослідники писали про обрану проблему і що саме).
б) основна частина, яка розкриває зміст обраної теми за опрацьованими джерелами;
в) заключна частина, у якій розкривається значення події чи явища, що складають зміст теми реферату та зроблені висновки, які, власне, й завершують розкриття теми.
- Список використаної літератури.
Як правильно скласти список літератури
- Прочитайте текст підручника з даної теми.
- Оберіть тему доповіді чи реферату.
- У бібліотеці ознайомтеся з літературою з даної теми.
- Виберіть необхідні вам літературні, наукові та публіцистичні джерела й систематизуйте їх.
Оформлення списку літератури (КНИГИ)
Один автор:
Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб. / О.Д. Бойко. – К.: Академвидав, 2006. – 686 с.
Два і більше авторів:
Ромовська З. В. Сімейне законодавство України / З.В. Ромовська, Ю.В. Черняк. — К. : Прецедент, 2006. — 93 с.
Історія України / За заг. ред. Ю. Зайцева. — Львів: Світ, 1998. — 488 с.
Без автора:
Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря. — К.: Грані-Т, 2007. — 119 с.
Словники:
Європейський Союз: словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. — 2-ге вид., оновл. — К.: К.І.С., 2006. — 138 с.
ЗАКОНОДАВЧІ ТА НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ
Кримінально-процесуальний кодекс України : за станом на 1 груд. 2005 р. / Верховна Рада України. — Офіц. вид. — К. : Парлам. вид-во, 2006. — 207 с.
Про охорону дитинства: Закон України від 26 квітня 2001 р. № 2402-III // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 30. – Ст. 142.
СТАТТІ З ЖУРНАЛІВ
Любовець О.М. Політична опора гетьманату П.Скоропадського / О.М. Любовець // Український історичний журнал. — 2013. — № 3. — С. 31-44.
ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ
Про Державний бюджет України на 2016 рік: Закон України від 25.12.2015 № 928-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/928-19
Матеріал взято за адресою: https://naurok.com.ua/pam-yatki-dlya-uchniv-z-istori-ukra-ni-dlya-roboti-na-uroci-103272.html