...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
Радий вітати Вас на сторінках Блогу! Сподіваюся, що він буде цікавим і корисним для Вас.

Інформація для учнів та батьків

Як сформувати історичне поняття

  1. Створіть цілісну картину історичного явища, у якому відбито всі його суттєві ознаки.
  2. Виділіть істотні ознаки явища.
  3. Визначте термін, що закріплює дане поняття.
  4. Випишіть значення терміна зі словника.
  5. Виконайте завдання з використанням нового поняття, вживання нового терміна.
  6. Виробіть уміння оперувати новим поняттям, застосовувати його для пізнання нового історичного матеріалу або для аналізу його з нових точок зору.

Витяг із короткого словника понять

Абсолютизм— необмежена монархія.

Авангард — 1. Частина військ (або флоту), що рухається попереду головних сил. 2. Найсвідоміша, найпередовіша частина певної суспільної групи, що веде за собою інші суспільні групи.

Автономія(з грец. аutonomiа – незалежність) — право держави на власну внутрішню і зовнішню політику під контролем іншої держави.

Агіографія (з грец. аrіос— святий) — складова церковно-історичної літератури, зосереджена на описанні життя святих.

Адмірал — військове звання вищого командного складу військово-морського флоту, а також особа.

Амуніція — сукупність речей (крім одягу і зброї), що становлять спорядження військовослужбовця, а також спорядження коня.

Аристократія (з грец. аristokratia— влада найкращих, найзначніших) — влада привілейованої знатної меншості, що турбується суспільним благом.

Артикул(від латин, аrtikulis— розділ) — стаття, розділ чи параграф закону, договору.

Артилерія — вогнепальна колективна зброя, гармати різних конструкцій, що вражає противника з великої відстані.

Як аналізувати історичну подію

  1. Коли відбулася дана подія?
  2. Назвіть територію чи країну, в якій вона відбулася?
  3. Які історичні обставини зумовили її?
  4. Який розвиток вона отримала надалі?
  5. Які соціальні верстви (групи) були основними учасниками події?
  6. Роль у події історичної особи (якщо така була)?
  7. Який слід залишила в історії регіону, країни, світу?
  8. Подія була випадковою чи закономірним явищем?
  9. Як би повелися ви за таких умов?
  10.  Ваша оцінка події.

Оцінка діяльності історичної особи

  1. Про кого йде мова? Ким він (вона) були?
  2. Чому його (її) вважають історичною особою? Що ви вважаєте головним результатом його (її) діяльності?
  3. Якими засобами він (вона) досягли своєї мети? Чи схвалюєте ви ці засоби?
  4. Які риси характеру допомогли, а які — заважали йому (їй) досягти результатів?
  5. Чи могли ці результати бути досягнуті без його участі та іншими засобами?
  6. Як результати його діяльності змінили життя людей? Чого більше позитивного чи негативного вбачаєте в цих результатах?

Як правильно готувати реферат

  1. Оберіть й чітко сформулюйте тему реферату.
  2. Доберіть джерела інформації за обраною темою.
  3. Складіть план реферату. 
  4. Опрацюйте дану тему за дібраними джерелами, складіть тези. 
  5. 5. Напишіть чорновий варіант реферату, дотримуючись вимог до роботи.
  6. Ретельно перевірте чернетку, доповнюючи її новими матеріалами. 
  7. Напишіть реферат у чистовому варіанті та проілюструйте його.

Вимоги до реферату

  1. Науковість тексту. 
  2. Доцільність вживання наукової термінології.
  3. Чіткість плану.
  4. Завершеність та взаємозв’язок кожного з пунктів плану.
  5. Наявність у кожному з питань висновків.
  6. Дотримання структури реферату, а саме:

а) вступна частина, яка має містити:

    • мотивацію вибору даної теми;
    • означення актуальності проблеми;
    • деякі питання історіографії (які дослідники писали про обрану проблему і що саме).

б) основна частина, яка розкриває зміст обраної теми за опрацьованими джерелами;

в) заключна частина, у якій розкривається значення події чи явища, що складають зміст теми реферату та зроблені висновки, які, власне, й завершують розкриття теми.

  1. Список використаної літератури.

Як правильно скласти список літератури

  1. Прочитайте текст підручника з даної теми.
  2. Оберіть тему доповіді чи реферату.
  3. У бібліотеці ознайомтеся з літературою з даної теми.
  4. Виберіть необхідні вам літературні, наукові та публіцистичні джерела й систематизуйте їх.

Оформлення списку літератури (КНИГИ)

Один автор:

Бойко О.Д. Історія України: навч. посіб. / О.Д. Бойко. – К.: Академвидав, 2006. – 686 с.

Два і більше авторів:

Ромовська З. В. Сімейне законодавство України / З.В. Ромовська, Ю.В. Черняк. — К. : Прецедент, 2006. — 93 с.

Історія України / За заг. ред. Ю. Зайцева. — Львів: Світ, 1998. — 488 с.

Без автора:

Історія Свято-Михайлівського Золотоверхого монастиря. — К.: Грані-Т, 2007. — 119 с.

Словники:

Європейський Союз: словник-довідник / [ред.-упоряд. М. Марченко]. — 2-ге вид., оновл. — К.: К.І.С., 2006. — 138 с.

ЗАКОНОДАВЧІ ТА НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ

Кримінально-процесуальний кодекс України : за станом на 1 груд. 2005 р. / Верховна Рада України. — Офіц. вид. — К. : Парлам. вид-во, 2006. — 207 с.

Про охорону дитинства: Закон України від 26 квітня 2001 р. № 2402-III // Відомості Верховної Ради України. – 2001. – № 30. – Ст. 142.

СТАТТІ З ЖУРНАЛІВ

Любовець О.М. Політична опора гетьманату П.Скоропадського / О.М. Любовець // Український історичний журнал. — 2013. — № 3. — С. 31-44.

ЕЛЕКТРОННІ РЕСУРСИ

Про Державний бюджет України на 2016 рік: Закон України від  25.12.2015 № 928-VIII [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/928-19

Матеріал взято за адресою: https://naurok.com.ua/pam-yatki-dlya-uchniv-z-istori-ukra-ni-dlya-roboti-na-uroci-103272.html